Webbsök

Bra matematik för alla : nödvändig för elever med inlärningssvårigheter
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Eab
Författare/Namn
Titel
  • Bra matematik för alla : nödvändig för elever med inlärningssvårigheter
Utgivning, förlag, etc.
  • Studentlitteratur, Lund : 2002
SAB Klassning
Upplaga
  • 2. uppl.
Omfång
  • 240 s.
Anmärkning: Allmän
  • Även med tryckår: 2. tr., 2003
Term
Ämnesord
Annan utgåva
  • 1999 Bra matematik för alla ISBN 91-44-01287-X
ISBN
  • 91-44-02402-9
Antal i kö:
  • 0 (0)
*000     nam         3
*00169520
*008       2002           e     |||  0|swe
*020  $a91-44-02402-9$x91-44-02402-9
*035  $a69520
*035  $a(arlo)9144024029
*035  $a(Burlöv)38347
*082  $a510.71
*084  $aEabt$2kssb
*084  $aEue$2kssb
*1001 $aMalmer, Gudrun
*24500$aBra matematik för alla :$bnödvändig för elever med inlärningssvårigheter /$cGudrun Malmer
*250  $a2. uppl.
*260  $aLund :$bStudentlitteratur,$c2002
*300  $a240 s.
*500  $aÄven med tryckår: 2. tr., 2003
*650 7$amatematikundervisning
*650 7$adyslexi
*650 7$aDyskalkyli
*653  $aläs- och skrivsvårigheter
*653  $aSpråk och matematik
*653  $aLogiskt tänkande
*653  $aGrundskolan
*653  $aUndervisningsmetoder
*653  $aReflektion
*653  $aLaborativt arbetssätt
*653  $aUndersökande arbetssätt
*653  $aMatematiksvårigheter
*653  $aTaluppfattning
*653  $amatematikundervisning
*653  $aSpecialpedagogik
*775  $d1999$tBra matematik för alla$w8352883$z91-44-01287-X$92002
*850  $aLoBj
*852  $hEab
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

MTM:s talboksannotation: Förf. ger många praktiska förslag till hur matematikundervisningen i grundskolan kan utformas mot ett ökat elevengagemang, där laborativt arbete samt undersökande aktiviteter kombineras med reflekterande samtal och diskussioner. En nödvändig undervisningsform för elever med exempelvis dyslexi och/eller dyskalkyli Förlagsinformation: Författaren ger i denna bok nu i en något omarbetad och kompletterad upplaga beskrivningar av och synpunkter på faktorer som kan orsaka inlärningssvårigheter, företrädesvis matematiksvårigheter. Framför allt betonas vikten av förebyggande åtgärder att skapa förutsättningar för en gynnsam inlärning för alla elever, särskilt för dem som av olika anledningar behöver en mer tillrättalagd undervisning. Boken innehåller många praktiska förslag på hur matematikundervisningen i grundskolan kan utformas mot ett ökat elevengagemang, där laborativt arbete och undersökande aktiviteter i kombination med reflekterande samtal och diskussioner blir naturliga och självklara inslag. För att understryka språkets stora betydelse beskriver författaren i denna upplaga såväl testmaterialet Analys av läsförståelse i Problemlösning som datorprogrammet Logik i matematik. Dessa båda nytillkomna hjälpmedel kan bidra till att göra läraren ännu mer uppmärksam på vikten av att ägna tid åt såväl språkliga övningar som logiskt tänkande. Boken vänder sig främst till lärare och blivande lärare, men kan också läsas av andra som önskar fördjupa sig i matematikdidaktiska frågor. Framställningen präglas av både humor och värme.

Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
B ex 1Utlånat27.12.2023Bjärred NÄRMAGEab Närmagasin