Webbsök

Barn med uppmärksamhetsstörningar : en handledning för lärare och annan pedagogisk personal
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Eu
Författare/Namn
Uniform titel
  • Børn med DAMP/ADHD. Svenska
Titel
  • Barn med uppmärksamhetsstörningar : en handledning för lärare och annan pedagogisk personal
Utgivning, förlag, etc.
  • Studentlitteratur, Lund : 2005
SAB Klassning
Omfång
  • 64 s. ill. 23 cm
Anmärkning: Allmän
  • 2.-3. tr., 2005 ; 4.-5. tr., 2006 ; 6. tr., 2007
Term
Ämnesord
Medarbetare
ISBN
  • 9144035063
  • 9789144035062
Antal i kö:
  • 0 (0)
*000     cam a        a 4500
*00175528
*00520230615125609.0
*008050303s2005    sw |||||||||||000 0|swe|c
*020  $a9144035063
*020  $a9789144035062$q6. tr., 2007
*035  $a(SE-LIBR)9832968
*0411 $aswe$hdan
*08204$a371.94$222
*084  $aEuc$2kssb/7
*1001 $aJuul, Kirsten
*24010$aBørn med DAMP/ADHD.$lSvenska
*24510$aBarn med uppmärksamhetsstörningar :$ben handledning för lärare och annan pedagogisk personal /$cKirsten Juul ; översättning: Inger Lindelöf.
*264 1$aLund :$bStudentlitteratur,$c2005
*300  $a64 s.$bill.$c23 cm
*500  $a2.-3. tr., 2005 ; 4.-5. tr., 2006 ; 6. tr., 2007
*650 7$aSpecialundervisning
*650 7$aAdhd
*650 7$aBarn med adhd
*650 7$aBarn med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning
*650 7$aBarn med psykisk funktionsnedsättning
*650 7$aUtbildning
*650 7$aUndervisning
*653  $aSpecialpedagogik
*653  $aDAMP
*653  $aADHD
*653  $aKoncentrationssvårigheter
*653  $aElever med särskilda behov
*7001 $aLindelöf, Inger$4trl
*852  $cEu
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Förlagsinformation: Många barn får diagnosen ADHD eller DAMP. De har alla uppmärksamhetsstörningar, problem med reglering av aktivitetsnivå och/eller sensomotoriska problem. Svårigheterna förekommer i olika grad och i olika kombinationer. Lärare och pedagoger har länge vetat att dessa barn behöver hjälp att strukturera sin tillvaro och få överblick i högre grad än sina jämnåriga kamrater. De behöver stöd av vuxna som kan bibehålla den överblick de själva saknar, och som kan reagera operationellt och inte känslomässigt på barnens beteende. Därför är det de vuxnas uppgift att föregripa svårigheter, anvisa lösningar och förbereda nyheter och förändringar. Barn med uppmärksamhetsstörningar ger förslag till hur man kan hjälpa oroliga och okoncentrerade barn i grundskolan, både i normal- och specialklasser. Den kan även användas vid lärarutbildning och undervisning inom andra utbildningar för arbete med barn och ungdomar. Mer information om våra bokserier och övriga böcker inom ämnesområdet finns på webbplatsen Handikapp och funktionshinder.

Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
B ex 1Tillgängligt Bjärred vuxenavdelningEu