Webbsök

Barn- och ungdomspsykologi
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Dofa
Författare/Namn
Titel
  • Barn- och ungdomspsykologi
Utgivning, förlag, etc.
  • Studentlitteratur, Lund : 2001
SAB Klassning
Upplaga
  • 2. uppl.
Omfång
  • 512 s.
Anmärkning: Allmän
  • 2. tr., 2001 ; 3.-4. tr., 2002 ; 5. tr., 2003; 6. tr., 2004 ; 7. tr., 2005
Ämnesord
Medarbetare
ISBN
  • 91-44-01595-X
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00008064cam  2202137 ar4500
*00177608
*00520050331091958.0
*008       2001           e          0 swe
*020  $a91-44-01595-X$x91-44-01595-X
*035  $a77608
*035  $a(SE-LIBR)914401595X
*035  $a(Burlöv)36011
*0411 $aswe$hnor
*082  $a155.4
*084  $aDofa
*1001 $aEvenshaug, Oddbjørn
*24500$aBarn- och ungdomspsykologi /$cOddbjørn Evenshaug, Dag Hallen ; översättning: Björn Nilsson
*249 0$aBarne- og ungdomspsykologi (norska).
*250  $a2. uppl.
*260  $aLund :$bStudentlitteratur,$c2001
*300  $a512 s.
*500  $a2. tr., 2001 ; 3.-4. tr., 2002 ; 5. tr., 2003; 6. tr., 2004 ; 7. tr., 2005
*59200$aAppLibM21$b2005-12-08
*653  $aBarnpsykologi
*653  $aUngdomspsykologi
*653  $aBarn- och ungdomspsykologi
*653  $aUtveklingspsykologi
*653  $aUtvecklingspsykologi$aBarn- och ungdomspsykologi$aAdolescent psychology$aChild psychology
*653  $aUtvecklingspsykologi
*7001 $aHallen, Dag
*850  $aLoBj
*852  $cDofa
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Introduktionsbok för pedagogiska, samhälls- o beteendevetenskapliga. utb. Alla kapital är reviderade. Utvecklingens sociala o kulturella sammanhang betonas tydligare o tvärkulturella undersökningar har fått större plats. Förlagsinformation: I denna bok presenteras en lättillgänglig introduktion till ett spännande ämnesområde. Boken har blivit något av en klassiker inom högskolestudier som rör pedagogiska och sociala yrkesområden och arbete med barn och ungdomar. Olika aspekter på utvecklingen under barn- och ungdomsåren sätts in i ett pedagogiskt helhetsperspektiv som fokuserar på barns och ungdomars samspel med sin omgivning. I denna nya upplaga betonas utvecklingens sociala och kulturella sammanhang tydligare. Tvärkulturella undersökningar och forskning som rör etniska minoriteter har fått större utrymme, bl.a. i olika temarutor som kan läsas oberoende av den löpande texten. Författarna har vidare lagt större vikt vid Lev Vygotskijs sociokulturella perspektiv och vid Erik H. Eriksons psykosociala teori om identitetsutvecklingen under ungdomsåren och om utvecklingen mot en integrerad personlighet. Samtliga kapitel har reviderats och aktualiserats utifrån dagens forskning inom det utvecklingspsykologiska området. Boken är avsedd för pedagogiska samt samhälls- och beteendevetenskapliga utbildningar vid universitet och högskola. Andra upplagan Översättning: Björn Nilsson

Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
B ex 1Tillgängligt Bjärred vuxenavdelningDofa
L ex 1Tillgängligt Lomma vuxenavdelningDofa