Webbsök

Modig och stark - eller ligga lågt : skönlitteratur och genus i skola och förskola
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Gc.092
Titel
  • Modig och stark - eller ligga lågt : skönlitteratur och genus i skola och förskola
Utgivning, förlag, etc.
  • Natur och Kultur, Stockholm : 2005
SAB Klassning
Omfång
  • 487 s., [8] pl.-s.
Seriebiuppslag
Anmärkning: Språk
  • Sammanfattning på engelska med titeln: Be strong and brave - or be cool : fiction and gender in school and pre-school
Ämnesord
Medarbetare
ISBN
  • 9127110230 (inb.)
  • 9789127110236 (inb., 2:a tr. 2010)
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00001300cam a2200325 a 4500
*00178388
*00520151030085737.0
*008       2005           e          0 swe
*020  $a9127110230 (inb.)
*020  $a9789127110236 (inb., 2:a tr. 2010)
*035  $a(SE-LIBR)9828173$x9828173
*08204$a809.89282$222/swe
*084  $aGc.092
*084  $aEabg.01$2kssb/7
*084  $aEabg.02$2kssb/7
*084  $aG.092$2kssb/7
*24510$aModig och stark - eller ligga lågt :$bskönlitteratur och genus i skola och förskola /$cLena Kåreland (red.)
*260  $aStockholm :$bNatur och Kultur,$c2005
*300  $a487 s., [8] pl.-s.
*440 0$aSkrifter utgivna av Svenska barnboksinstitutet,$x0347-5387 ;$v87
*546  $aSammanfattning på engelska med titeln: Be strong and brave - or be cool : fiction and gender in school and pre-school
*592  $aClip2MM$b2015-11-18
*653  $aBarn- och ungdomslitteratur
*653  $aGenus
*653  $aLitteraturundervisning
*7001 $4edt
*7001 $aKåreland, Lena,$0137772
*852  $hGc.092
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Boken vill belysa genus knutet till läsningens funktion i skola och förskola. Hur böckerna används, vilken syn pedagogerna i skola och förskola har på litteraturens roll, vilka läspreferenser barnen själva har, vilket genusmönster som kan urskiljas i böckerna och hur läsandet påverkar barns syn på kön. MTM:s talboksannotation: Boken vill belysa genus knutet till läsningens funktion i skola och förskola. Hur böckerna används, vilken syn pedagogerna i skola och förskola har på litteraturens roll, vilka läspreferenser barnen själva har, vilket genusmönster som kan urskiljas i böckerna samt hur läsandet påverkar barns syn på begreppet kön

Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
B ex 1Tillgängligt Bjärred vuxenavdelningGc.092