Webbsök

Det hänger på språket : lärande och språkutveckling i grundskolan
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • F
Titel
  • Det hänger på språket : lärande och språkutveckling i grundskolan
Utgivning, förlag, etc.
  • Studentlitteratur, Lund : 2006
SAB Klassning
Omfång
  • 439 s.
Ämnesord
Medarbetare
ISBN
  • 91-44-03917-4
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00004684aam  2201225 a 4500
*00181201
*00520060915100652.0
*008       2006           e          0 swe
*020  $a91-44-03917-4$x91-44-03917-4
*035  $a81201
*035  $a(SE-LIBR)10113133
*035  $a(Burlöv)57973
*082  $a401.93
*084  $aF:dofa
*084  $aEaaca.02
*24510$aDet hänger på språket :$blärande och språkutveckling i grundskolan /$cLouise Bjar (red.) ; översättning av kapitel 11, 12 och 16: Bengt Brodow$whänger på språket
*260  $aLund :$bStudentlitteratur,$c2006
*300  $a439 s.
*653  $aGrundskolan
*653  $aSpråkutveckling
*653  $aLärande
*7001 $aBjar, Louise$4edt
*850  $aLoBj
*852  $cF
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

MTM:s talboksannotation: Boken erbjuder ett brett spektrum av texter som behandlar språk, utveckling och lärande med utgångspunkt från nyare forskning. Den lyfter fram perspektiv på tal- och skriftspråk, flerspråkig utveckling samt elevers möte med både lästexter och texter som de själva skriver. Även om läs- och skrivsvårigheter. Vänder sig till alla med intresse för skolelevers tal- och skriftspråksutveckling. Förlagsinformation: Kunskapsutveckling och lärande i grundskolan bygger på språklig grund - elever läser och skriver för att lära, både när de arbetar på egen hand och i grupp. Språk i tal, men också i skrift, blir därmed de verktyg som utgör förutsättningen för all undervisning. Boken inleds med en kort introduktion kring språk och lärande. Därefter följer femton kapitel som bl.a. behandlar: - tal och samtal o flerspråkig utveckling. - läsning, textförståelse och boksamtal. - genreskrivning och textanalys. - möten med läromedelstexter och skolans textvärldar. - datorn som verktyg för läsning och skrivning. - läs- och skrivsvårigheter samt dyslexi. Boken vänder sig till alla med intresse för skolelevers tal- och skriftspråksutveckling och lärande, till exempel studenter på lärarutbildning, studerande i språkämnen vid universitet och högskolor, lärare verksamma i grundskolan samt specialpedagoger och logopeder.

Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
B ex 1Tillgängligt Bjärred vuxenavdelningF
L ex 1Tillgängligt Lomma vuxenavdelningF