Webbsök

Neuropedagogik : om komplicerat lärande
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Eaa
Författare/Namn
Titel
  • Neuropedagogik : om komplicerat lärande
Utgivning, förlag, etc.
  • Studentlitteratur, Lund : 2006
SAB Klassning
Upplaga
  • 2., [rev.] uppl.
Omfång
  • 270, [2] s., 84] pl.-s. i färg ill. 23 cm
Anmärkning: Allmän
  • 2. tr., 2007 ; 3. tr., 2010 ; 4. tr, 2010 ; 8. tr., 2016. 266 s. ; 9. tr., 2018 ; 11. tr., 2021
Term
Ämnesord
Medarbetare
ISBN
  • 9144046472
  • 9789144046471
Antal i kö:
  • 0 (0)
*000     cam a        a 4500
*00181705
*00520220210102314.0
*008060309s2006    sw |||||||||||000 0|swe|c
*020  $a9144046472
*020  $a9789144046471$qtr.
*035  $a(SE-LIBR)10113754
*041  $aswe
*08204$a370.15$222/swe
*084  $a97$2msc
*084  $aEaac$2kssb/8
*084  $aVef$2kssb/8
*1001 $aAdler, Björn,$d1956-
*24510$aNeuropedagogik :$bom komplicerat lärande /$cBjörn Adler & Hanna Adler
*250  $a2., [rev.] uppl.
*264 1$aLund :$bStudentlitteratur,$c2006
*300  $a270, [2] s., 84] pl.-s. i färg$bill.$c23 cm
*500  $a2. tr., 2007 ; 3. tr., 2010 ; 4. tr, 2010 ; 8. tr., 2016. 266 s. ; 9. tr., 2018 ; 11. tr., 2021
*650 2$aDyslexia
*650 2$aLearning Disorders
*650 7$aSpecialundervisning
*650 7$aInlärningsstörningar
*650 7$aLässvårigheter
*650 7$aHandlingsoförmåga
*650 7$aInlärningssvårigheter$xpsykologiska aspekter
*653  $aNeuropsykologi
*653  $aPedagogik
*653  $adyslexi
*653  $aDyskalkyli
*653  $aDyspraxi
*653  $aläsning
*653  $aRäknesvårigheter
*653  $aläs- och skrivsvårigheter
*653  $aDyskalyli
*653  $aBarn med särskilda behov
*653  $aInlärning
*7001 $aAdler, Hanna,$d1951-$0https://libris.kb.se/31fhk34m5d76c1x#it
*852  $cEaa
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Förlagsinformation: Den här boken i ämnet neuropedagogik tar upp själva lärandet och belyser det utifrån olika perspektiv. Allt lärande förutsätter närvaro av både känslor och förnuft i god balans. Boken väver samman aktuella kunskapsrön om hjärnan utifrån neurovetenskapliga och neuropsykologiska perspektiv och omsätter dessa till den pedagogiska vardagen - därav namnet Neuropedagogik. Författarna belyser de tre stora diagnosgrupperna dyslexi, dyskalkyli, dyspraxi i en och samma bok, vilket gör den unik i sitt slag. De tre diagnoserna behandlar problem med barns/elevers förmåga att läsa, räkna och skriva. En djupare kunskap om och förståelse av dessa diagnoser leder till bättre hjälpinsatser i lärares vardagsarbete. Boken har kompletterats med bilagor där olika former av kognitiv träning exemplifieras. Bilagorna finns dessutom i utskriftsvänligt format på www.studentlitteratur.se/neuropedagogik. Boken vänder sig till lärarstudenter och till yrkesverksamma lärare och specialpedagoger. Den kan också med fördel läsas av personal inom barn- och skolhälsovård och andra som intresserar sig för ämnet neuropedagogik.

Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
B ex 1Tillgängligt Bjärred vuxenavdelningEaa