Hylla
Författare/Namn
Uniform titel Aggression replacement training
Titel ART - aggression replacement training : en multimodal metod för att ge aggressiva barn och ungdomar sociala alternativ
Utgivning, förlag, etc. Barnhemmet Oasen, Aneby : 2004
SAB Klassning
Upplaga
Omfång
Anmärkning: Allmän 6. uppl., 2006 Orig:s titel i publikationen: ART, aggression replacement training
Ämnesord
Medarbetare
Institution
ISBN
Antal i kö:
*00001494cam a2200421 ar4500
*00183529
*00520151023084636.0
*008041222s2004 sw ||||e 00| 0 swe
*020 $a91-85353-01-9
*035 $a(SE-LIBR)9752322$x9752322
*0411 $aswe$heng
*082 $a364.36$222
*083 $a618.92891425$222
*084 $aDofa$2kssb/7
*084 $aDodf$2kssb/7
*1001 $aGoldstein, Arnold P.
*24010$aAggression replacement training
*24510$aART - aggression replacement training :$ben multimodal metod för att ge aggressiva barn och ungdomar sociala alternativ /$cArnold P. Goldstein, Barry Glick, John C. Gibbs ; [översättning: Russ Pepin och Eva Trägårdh ; fackgranskning: Bengt Daleflod]
*250 $a4. uppl.
*260 $aAneby :$bBarnhemmet Oasen,$c2004
*300 $a370 s ;$c22 cm
*500 $a6. uppl., 2006
*500 $aOrig:s titel i publikationen: ART, aggression replacement training
*592 $aClip2MM$b2015-11-05
*653 $aAggression Replacement Training
*653 $aART
*653 $aAggresivitet
*653 $aBeteendestörning
*653 $ailska
*653 $abarn
*653 $aungdom
*653 $aBarn- och ungdomspsykologi
*653 $aProblembarn
*7001 $aGlick, Barry
*7001 $aGibbs, John C.
*7001 $aPepin, Russ$4trl
*7001 $aTrägårdh, Eva ,$4trl
*7001 $aDaleflod, Bengt$4oth
*7102 $aBarnhemmet Oasen$4pbl
*852 $cDofa
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Figurer och Tabeller 7 Förord 9 Inledning 11 Kapitel ett Aggression: Orsaker, omfattning och lösningar 13 Kapitel två En översikt av ART 45 Kapitel tre Interpersonell färdighetsträning: Beteendekomponenten i ART 59 Kapitel fyra Ilskekontrollträning: Den emotionella komponenten i ART 81 Kapitel fem Moralträning: Värderingskomponenten i ART 111 Kapitel sex Motivation och motstånd hos eleverna 131 Kapitel sju Att öka generaliseringen av beteenden 169 Kapitel åtta Tillämpningar och utvärderingar av programmets effektivitet 195 Efterord Sammanfattning och framtida inriktningar 225 Bilaga A Interpersonella färdigheter för tonåringar 227 Bilaga B Checklistor för interpersonella färdigheter samt formulär för gruppindelning 279 Bilaga C Problemsituationer för träning i moraliskt resonerande 311 Bilaga D Överföringscoachen 341 Litteratur 347 Namnindex 357 Ämnesindex 361 Om författarna 369