Hylla
Titel Att göra lärande synligt : barns lärande - individuellt och i grupp
Utgivning, förlag, etc. HLS förlag, Stockholm : 2006
SAB Klassning
Omfång
Ämnesord
Institution
ISBN 978-91-7656-575-9 91-7656-575-0
Antal i kö:
*00005658cam 2201453 a 4500
*00185015
*00520060601081827.0
*008060201s2006 sw ||||e |00| 0|swe
*020 $a978-91-7656-575-9$x978-91-7656-575-9
*020 $a91-7656-575-0$x91-7656-575-0
*035 $a(SE-LIBR)10081396$x10081396
*035 $a(Bo)509740$5Bo
*0411 $aswe$heng
*082 $a372.21
*084 $aEab.01$2kssb/7
*084 $aEaac$2kssb/7
*24510$aAtt göra lärande synligt :$bbarns lärande - individuellt och i grupp /$cRE, PZ [ - Project Zero, Reggio Children ; svensk översättning: Gerd B. Arfwedson ...]
*2491 $aMaking learning visible.
*260 $aStockholm :$bHLS förlag,$c2006
*300 $a363 s :$bill.
*653 $aLärprocesser
*653 $aMusiskt lärande
*653 $aReggio Emilia-pedagogik
*653 $aförskolor
*653 $aGrupparbete
*653 $aLärande
*7102 $aLärarhögskolan i Stockholm$4pbl$0122984
*7102 $aHarvard Project Zero$4oth
*7102 $aReggio Children$4oth
*850 $aLoBj
*852 $cEaa
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Experiment som smittar 10 En läsarguide 16 Introduktioner 24 Howard Gardner Carla Rinaldi Den rätta handen 34 Småbarnsförskolor och 3-6-årsförskolor som platser för kultur - Carla Rinaldi 38 Det rätta priset 48 Om organisationens väsen och vikt - Tiziana Filippini 52 Det dagliga livet i förskolan: Att upptäcka det märkliga i det vanliga - Paola Strozzi 58 Dokumentation och utvärdering: vilket är sambandet? - Carla Rinaldi 78 Teater 90 Att dokumentera den som dokumenterar - Laura Rubizzi 94 Samtal med en lärargrupp - Amelia Gambetti 116 Förskolan och skolan som plats för föräldrars lärande i grupp - Paola Cagliari och Claudia Giudici 136 Föräldrar och robotteknik 142 Med utopins mod - Carla Rinaldi 148 En närmare titt på guppen: anteckningar om pedagogisk forskning 154 Nyfikenhet och förståelse - Vea Vecchi 158 Faxet - Giovanni Piazza och Paola Barchi 214 Staden Reggio Emilia - Giovanni Piazza och Angela Barozzi 228 Form, funktion och förståelse i lärande grupper: Teser från Reggios avdelningar - Mara Krechevsky 246 Ett gruppbudskap 272 Att förflytta sig tvärs över Atlanten - Ben Mardell 278 Fyra karakteristiska drag i grupplärande - Mara Krechevsky och Ben Mardell 284 Hjul och rörelse 296 Vår uppfattning om dokumentation kommer hemifrån - Steve Seidel 304 Att vara del av något som är större än man själv - Steve Seidel 312 Barns kommentarer till lärande grupper och grupplärande 322 "Frågan kan inte besvaras om man väntar": Några perspektiv på forskningen i utbildningen - Steve Seidel 330 Avslutande reflektioner 336 Att göra vårt lärande synligt - Howard Gardner Dialoger - Carla Rinaldi Appendix 344 Bibliografi och noter 352