Hylla
Författare/Namn
Titel Hitta styrkorna : samtal som stärker medarbetarna
Utgivning, förlag, etc.
SAB Klassning
Upplaga
Omfång
ISBN
Antal i kö:
*00001473cam 12200433 a 4500
*00196288
*00520100525143227.0
*008100507s2010 sw ||||e |00| 0 swe
*020 $a978-91-47-09475-2 (inb.)$x978-91-47-09475-2
*035 $a(SE-LIBR)11832474$x11832474
*082 $a158.7
*084 $aDoka$2kssb/8
*084 $aQbfbc$2kssb/8
*084 $aQbab$2kssb/8
*1001 $aSteinberg, John M.$0243789
*24510$aHitta styrkorna :$bsamtal som stärker medarbetarna /$cJohn Steinberg
*250 $a1. uppl.
*260 $aStockholm :$bLiber,$c2010
*300 $a119 s.
*850 $aLoBj
*852 $cDok
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Introduktion 5 DEL 1 TEORIN OM STYRKOR 1. Förutsättningar för ett skickligt ledarskap 8 2. Humanistisk filosofi i behavioristisk praxis 10 Den humanistiska psykologin 13 Den behavioristiska psykologin 15 3. Kollektivism kontra individualism 16 Påverka utvecklingen 17 Underlätta för framgång 19 4. Hur leder du din arbetsplats mot bäst resultat? 21 Nio modeller för att söka styrkor 23 Maslows modell för självförverkligande 23 Antonovskys salutogena synsätt 26 Buckinghams teori om styrkor 28 Kochs 80/20-princip 35 Raths och Simons aktiva värderingar 38 de Shazers och andras lösningsfokuserade modell 46 Peggs syn på styrkebyggande 49 Grinders idé om modellering och icke-verbala signaler 54 Egen modell för utveckling 59 5. Personalpolitik och lönsamhet 62 6. Verksamhetsstyrning 68 Regelstyrning 68 Ekonomistyrning 68 Målstyrning 70 Värderingsstyrning 70 Relationsstyrning 71 Traditionsstyrning 72 7. Verksamhetsuppföljning 75 DEL 2 SAMTALSMETODIK 8. Förutsättningar för ett bra samtal 78 9. Balans mellan abstraktion och konkretion 82 Apelsinövningen 84 10. Icke-verbala aspekter av ett samtal 88 Att vara observant på hos dig själv 89 Att reflektera över hos din samtalspartner 91 Bekväm eller obekväm information 92 11 Klargörande frågor 93 Vrid på temat 95 Vad-, Hur-, När-modellen för problemlösning 96 Samtal på stående fot 98 12. Frågor som söker styrkor 100 Klassiska styrkefrågor 102 Ska man aldrig säga vad man tycker 104 Traditionella och otraditionella styrkor 105 Inte alltid en dans på rosor 107 13. En modell - medarbetarsamtal med utgångspunkt från styrkor 109 Avslutning 114 Referenser 115 Andra böcker av John Steinberg 117