Webbsök

Literacy : i familj, förskola och skola
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Eaa
Författare/Namn
Titel
  • Literacy : i familj, förskola och skola
Utgivning, förlag, etc.
  • Studentlitteratur, Lund : 2008
SAB Klassning
Upplaga
  • 1. uppl
Omfång
  • 168 s.
Ämnesord
ISBN
  • 978-91-44-04850-5
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00005233cam 12201429 a 4500
*00196918
*00520090122081505.0
*008080606s2008    sw ||||e     |00| 0 swe
*020  $a978-91-44-04850-5$x978-91-44-04850-5
*035  $a(SE-LIBR)10899488$x10899488
*035  $a(Mo)b1696294
*035  $a(Burlöv)74943
*035  $x10899488
*082  $a370.155
*084  $aEaaca
*084  $aF:dofa
*1001 $aFast, Carina
*24510$aLiteracy :$bi familj, förskola och skola /$cCarina Fast
*250  $a1. uppl
*260  $aLund :$bStudentlitteratur,$c2008
*300  $a168 s.
*653  $aSpråkinlärning
*653  $aläsinlärning
*850  $aLoBj
*852  $cEaa
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

MTM:s talboksannotation: Vad motiverar barn till att läsa och skriva? Vad och var läser de? Förf. följer sju barn ur olika sociala, kulturella och religiösa miljöer för att se i vilka sammanhang barnen möter och själva praktiserar läsande och skrivande i hemmet. Vänder sig till blivande och verksamma lärare i förskola och grundskolans tidigare år men också forskare inom ämnet. Förlag: Studentlitt., 2008 Förlagsinformation: Vad motiverar barn till att läsa och skriva? Vad och var läser de? För vilka ändamål ska barn lära sig att läsa och skriva? Vilka läsare och skrivare vill vi ha? I den här boken låter författaren Carina Fast oss följa sju barn ur olika sociala, kulturella och religiösa miljöer för att se i vilka sammanhang barnen möter och själva praktiserar läsande och skrivande i hemmet. I vilken mån får barnen användning av sina erfarenheter och kunskaper i förskolan och skolan? Författaren beskriver hur de textvärldar som barn växer upp i idag, inte minst inom populärkultur och nya medier, bidrar till barns literacyutveckling. Men hon diskuterar också varför det är så viktigt att skolan i sin undervisning öppnar sig mot det samhälle som den befinner sig mitt i och skapar en kontinuitet i barns lärande. Boken vänder sig främst till blivande och verksamma lärare i förskola och grundskolans tidigare år men också till forskare inom ämnesområdet.

Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
B ex 1Utlånat08.01.2024Bjärred vuxenavdelningEaa