Hylla
Författare/Namn
Titel
Utgivning, förlag, etc.
SAB Klassning
Upplaga
Omfång
Anmärkning: Målgrupp För gymnasiet, komvux och YH
Medarbetare
ISBN
Antal i kö:
*00001787cam 122005297a 4500
*001167500
*00520131008171015.0
*008130306s2013 sw ||||e |||| 0|swe c
*020 $a9789140674708
*035 $a(BOKR)9789140674708
*035 $5BOKR
*035 $a(SE-LIBR)13930384$x13930384
*08204$a658.8$223/swe
*084 $aQbl $2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aFürst, Stefan
*24510$aMarknadsföring /$cStefan Fürst, Lasse Siggelin
*250 $a1. uppl.
*260 $aMalmö :$bGleerups,$c2013
*300 $a432 s.
*521 $aFör gymnasiet, komvux och YH
*592 $aClip2MM$b2013-10-14
*7001 $aSiggelin, Lasse$4aut
*852 $cQbl
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
1. Alla marknadsför sig 7 1.1 Skapa intresse och förväntningar 7 1.2 Lite marknadsföringshistoria 13 Sammanfattning/ordlista 24 Övningar 26 2. Allt börjar med marknadsplanen... 33 2.1 Vad är en marknadsplan? 33 2.2 Gasen leder till en marknadsplan 38 2.3 Rågugnen 38 Sammanfattning/ordlista 42 Övningar 42 3. Att samla in information 47 3.1 Skrivbordsundersökningar 51 3.2 Marknadsundersökningar 54 3.3 Att ställa samman och presentera resultatet 63 Sammanfattning/ordlista 66 Övningar 68 Case 80 4. Nulägesanalys 85 4.1 Kunderna 87 4.2 Konkurrenterna 90 4.3 Produkterna 94 4.4 Leverantörerna 96 4.5 Resurserna 99 4.6 Omvärlden 102 Sammanfattning/ordlista 106 Övningar 108 Case 116 5. Mål och affärsidé 121 5.1 Kvalitativa och kvantitativa mål 123 5.2 Strategin = vägen till målet 126 5.3 Vad är en affärsidé? 129 Sammanfattning/ordlista 136 Övningar 138 Case 144 6. Marknadsstrategier 147 6.1 Strategin visar vägen 147 6.2 Tre basstrategier 152 6.3 Kunderna delas in i segment 155 6.4 Positionering 160 Sammanfattning/ordlista 168 Övningar 170 Case 180 7. Fyra P:n - marknadsförarens verktygslåda 183 7.1 Marknadsmixen 184 7.2 Priset som konkurrensmedel 186 7.3 Produkten som konkurrensmedel 192 7.4 Platsen som konkurrensmedel 194 7.5 Påverkan som konkurrensmedel 195 Sammanfattning/ordlista 200 Övningar 203 Case 214 8. Marknadsföring genom relationer 221 8.1 Relationsmarknadsföring mot konsumenter 223 8.2 Relationsmarknadsföring mot företag 226 8.3 Relationsmarknadsföring på webben 233 Sammanfattning/ordlista 240 Övningar 242 9. Kommunikationskanaler 251 9.1 Digitala kanaler 253 9.2 Massmedier 262 9.3 Fler kanaler 271 9.4 Förutsättningarna förändras 274 Sammanfattning/ordlista 276 Övningar 279 10. Kampanjplanering 289 10.1 Hur planeras en kampanj? 294 10.2 Kampanjplanen 302 10.3 Kampanjbudgeten 305 10.4 Olika typer av kampanjer 311 10.5 Hur utvärderas en kampanj? 313 Sammanfattning/ordlista 316 Övningar 319 Case 330 11. ...och allt landar i marknadsplanen! 335 Sammanfattning/ordlista 346 Övningar 348 Case 351 12. Marknadslagar och etik 353 12.1 Marknadsföringslagen 354 12.2 Konkurrenslagen 357 12.3 Distans- och hemförsäljningslagen 361 12.4 Prisinformationslagen 363 12.5 Etik 365 12.6 Granska reklam kritiskt! 373 Sammanfattning/ordlista 376 Övningar 379 13. Marknadsföring i framtiden 391 13.1 Marknadsföring på en global marknad 392 13.2 Framtidens marknadsföring 399 Sammanfattning/ordlista 410 Övningar 412 Bilagor Bilaga 1 421 Bilaga 2 422 Bilaga 3 423 Bilaga 4 425 Bilaga 5 426 Register 427