Webbsök

Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden kan bidra till hållbara företag och marknader
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Qbl
Författare/Namn
Titel
  • Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden kan bidra till hållbara företag och marknader
Utgivning, förlag, etc.
  • Studentlitteratur, Lund : 2013
SAB Klassning
Upplaga
  • 1. uppl.
Omfång
  • 255 s. : ill.
Ämnesord
Medarbetare
ISBN
  • 9789144094632
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00003447aam 12200889 a 4500
*001168830
*00520131121110917.0
*007   
*008130912s2013    sw ||||e     |00| 0 swe c
*020  $a9789144094632
*035  $a(BOKR)9789144094632
*035  $a(SE-LIBR)14701791$x14701791
*082  $a658.802$223/swe
*084  $aQbl$2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aOttosson, Mikael
*24510$aHållbar marknadsföring :$bhur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden kan bidra till hållbara företag och marknader /$cMikael Ottosson, Anders Parment
*250  $a1. uppl.
*260  $aLund :$bStudentlitteratur,$c2013
*300  $a255 s. :$bill.
*592  $aClip2MM$b2013-11-25
*653  $aGreen marketing
*653  $aSocial marketing
*653  $aCorporate social responsibility
*7001 $aParment, Anders
*850  $aLoBj
*852  $cQbl
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Förlagsinformation: Intresset för hållbarhetsfrågor i allmänhet och hållbara företag i synnerhet har ökat avsevärt under de senaste åren, och idag fångar hållbarhetsfrågor intresset hos konsumenter, företagsledare, politiker, journalister, studenter och andra grupper. Det har hittills saknats vetenskaplig litteratur som speglar hållbarhetsdimensionens teori, analysmodeller och praktik från ett marknadsföringsperspektiv och särskilt gäller detta litteratur som speglar svenska förhållanden. Denna bok försöker fylla det tomrummet genom att ge insikter kring hur man som konsument, företagsledare eller student kan leva och få sina behov tillfredsställda utan att äventyra kommande generationers möjligheter att tillfredsställa sina behov. Särskilt inom marknadsföringsområdet är detta angeläget, då hållbarhet till sin natur är integrerat med t.ex. affärsmodeller, varumärken och marknadskommunikation. Till Hållbar marknadsföring&& finns en lärarhandledning, för att få tillgång till denna skicka ett mejl till: ola.hakansson@studentlitteratur.se

Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
L ex 1Tillgängligt Lomma vuxenavdelningQbl