Hylla
Författare/Namn
Uniform titel
Titel Uppmuntra lärande : så hjälper du barn att lyckas i skolan
Utgivning, förlag, etc. Natur Kultur Läromedel Stockholm : 2014
SAB Klassning
Upplaga
Omfång
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning
Term
Ämnesord
ISBN
Antal i kö:
*00003911cam 12201069 a 4500
*001178437
*00520140916183222.0
*007
*008140317s2014 sw ||||e |00| 0 swe c
*020 $a9789127139459
*035 $a(BOKR)9789127139459
*035 $a(SE-LIBR)16211287$x16211287
*0411 $aswe$heng
*08204$a371.102$223/swe
*084 $aEa$2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aNottingham, James
*24010$aEncouraging learning.
*24510$aUppmuntra lärande :$bså hjälper du barn att lyckas i skolan /$cJames Nottingham ; översättning: Patricia Wadensjö
*250 $a1. utg.
*260 $aStockholm :$bNatur Kultur Läromedel$c2014
*300 $a144 s. :$bill. ;
*500
*520
*592 $aClip2MM$b2014-09-17
*650 7$aUndervisning$2sao$0160246
*650 7$aPedagogisk metodik$2sao$0154005
*650 7$aGrundskolan$2sao$0147118
*650 7$aInlärning$2sao$0148942
*650 7$aMotivation$2sao$0154501
*650 7$aSjälvkänsla$2sao$0165377
*650 7$aTänkande$2sao$0160141
*650 0$aSelf-esteem
*650 0$aThought and thinking
*650 0$aEducation, Elementary
*650 0$aElementary schools
*650 0$aMotivation (Psychology)
*650 0$aTeaching - Methodology
*650 0$aTeaching$0(DLC)sh 85133052
*650 0$aLearning
*650 7$aIcke-kognitiva kompetenser$2sao
*650 7$aStudiemotivation$2sao$0165682
*653 $aSjälvkänsla
*653 $aMotivation
*653 $aPedagogik
*653 $aundervisning
*7001
*850 $aLoBj
*852 $cEaa
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Förord 9 1 Lära sig lära 11 Vad ska utbildning vara bra för? 12 FFK 13 Förhållningssätt till lärande 16 Färdigheter för lärande 20 Kunskap för lärande 21 Bästa tipsen: lära sig lära 23 Fler belägg 24 Mer att läsa och se 25 Frågeformulär 26 2 Hur talangfulla är dina barn? 27 Inledning 28 Förmåga - arv eller miljö? 30 Intelligenstester 34 Vilket är det rätta sättet att dela in barn i grupper? 35 Bästa tipsen: utveckla talang 39 Mer att läsa 39 3 Kalla dem inte begåvade! 41 Inledning 42 Statiskt och dynamiskt tänkesätt 44 Ett samband mellan tänkesätt och beröm 46 Vad är det för fel med gåvor? 50 Mitt barn är verkligen ett geni 51 Pojkars och flickors sätt att tänka 53 Är mitt barn bland de bästa i klassen? 55 Att tänka på när det gäller ansträngning 57 Dynamiskt tänkesätt och skolbetyg 58 En sista historia om beröm 62 Bästa tipsen: ge beröm 64 Mer att läsa 66 4 Lära sig tänka själv 67 Inledning 68 Varför behöver vi mer tänkande? 68 Tankefärdigheter som testas på prov 71 Flexibelt, insiktsfullt och konstruktivt tänkande 71 Tankeaktiviteter med barn 72 Bästa tipsen: tänkande 86 Mer att läsa 86 5 Hjälpa barn att bli kloka 87 Tänka klokt 88 Kognitiv konflikt 89 Förvirring som leder till klokhet 90 Tankeställare 90 Det etiska syftet med kognitiva konflikter 93 Bästa tipsen: klokhet 94 6 Stärk dina barns självkänsla 97 Inledning 98 Självkänsla och utmaningsmodellen 100 Lärandegropen och självkänsla 104 Se till att utmaningsmodellen fungerar 106 Heureka-ögonblicket 107 Strategier för att klättra upp ur gropen 108 Beröm och lärandegropen 112 Bästa tipsen: stärka självkänsla 114 7 Curiosity did not kill the cat 117 Inledning 118 l filosofi finns nyckeln till nyfikenhet 120 Filosofi med barn 121 Grunderna för P4C 121 Filosofi med barn i praktiken 133 Gruffalon av Julia Donaldson och Alex Scheffler 133 Jeg Går En Tur- Ett självporträtt av Lasse Gjertsen 137 Mer att läsa 141 Slutnoter 143