Hylla
Författare/Namn
Titel Marknadsföring, människor och interaktion
Utgivning, förlag, etc.
SAB Klassning
Upplaga
Omfång
Anmärkning: Allmän
Term
Medarbetare
ISBN
Antal i kö:
*00007378cam a2201429 a 4500
*001318802
*00520160524112328.0
*008160305s2016 sw a|||e||||||000 0|swe|c
*020 $a9789144110042
*035 $a(BOKR)9789144110042
*035 $a(SE-LIBR)19347517
*041 $aswe
*08204$a658.8$223/swe
*084 $aQbl $2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aSvensson, Peter,$d1972-
*24510$aMarknadsföring, människor och interaktion /$cPeter Svensson, Jacob Östberg.
*250 $a2. uppl.
*260 $bStudentlitteratur,$c2016
*300 $a160 s.$bill.$c25 cm
*500 $5Li$aPliktex.
*650 7$aMarknadsföring$xsociala aspekter
*698 $5Z$bReklam
*7001 $aÖstberg, Jacob,$d1973-$4aut$0https://libris.kb.se/jgvz33r24mfsf2n#it
*8528 $cQbl
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
1. Inledning 7 En fredag, klockan fem ... 7 Marknadsföring, interaktioner och relationer 9 Interaktioner och relationer i marknadsföringslitteraturen 9 Marketing management och symbolisk interaktionism 13 Bokens upplägg 15 2. Symbolisk interaktionism 17 Individen och samhället 17 Den sociala människan 18 Interaktioner och samhandlande 20 Den tolkande människan och situationsdefinitioner 23 Symboler 25 Relationer 27 Avslutning 29 3. Marknaden 31 En lördag på Möllevångstorget 31 Marknaden ur ett marketing managementperspektiv 32 Marknaden enligt symbolisk interaktionism 36 Marknaden som samhandling 37 Marknaden som en typ av relation 41 Marknaden som en organiseringsprincip 46 Avslutning 50 4. Konsumenten 51 Vid provrummen 51 Konsumenten ur ett marketing managementperspektiv 52 En sekventiell modell av konsumentens beslutsfattande 53 Den psykologiserade konsumenten 55 Konsumenten enligt symbolisk interaktionism 56 Konsumenten som produkt 57 Den sociala konsumenten 60 Den relativa konsumenten: finkonsumtion och fulkonsumtion 65 Avslutning 68 5. Produkter och varumärken 71 Tennisbollar och svart magi 71 Produkter och varumärken ur ett marketing managementperspektiv 73 Produkten enligt symbolisk interaktionism 76 Den tolkade produkten: bortom materialitet och immaterialitet 76 Den sociala produkten 79 Den sociala människans konsumtion av produkter 82 Mode som samhandling 83 Avslutning 86 6. Pris och värde 89 En tur till Stockholm Quality Outlet Barkarby 89 Pris och värde ur ett marketing managementperspektiv 90 Pris och värde enligt symbolisk interaktionism 93 Relationen pris-värde 94 Prisets symbolik 97 Värdets beroende av situation och sammanhang 99 Priset som ett (bortglömt) möte 101 Avslutning 104 7. Plats 105 Födelsedag på Hooters 105 Plats ur ett marketing managementperspektiv 106 Plats enligt symbolisk interaktionism 108 Platser som interaktioner och samhandling 109 Iscensatta platser 115 Förhandlingar och utmaningar av platsen 118 Avslutning 123 8. Reklam 125 Dofta som Mustafa 125 Reklam ur ett marketing managementperspektiv 127 Reklam enligt symbolisk interaktionism 128 Reklam som produktion av missnöje 129 Reklam som kulturproducent 132 Reklam som interaktionskatalysator 136 Avslutning 137 9. Avslutning 139 Den besvärlige interaktionisten 139 Den avmänskligade marknadsföringen 141 Kan man kontrollera sociala relationer och händelser? Marknadsförarens död? 142 Bör man kontrollera människors sociala liv? Medmänsklig marknadsföring? 145 Avslutning 149 Noter 150 Referenser 151 Register 159